Animal Crossing: Happy Home Designer – recenzia

Čaro série Animal Crossing sa herným trhom nesie už viac ako štrnásť rokov a za ten čas si dokázalo podmaniť milióny hráčov po celom svete bez rozdielu veku a miery infantilnosti. Je jedno či máte cez tridsať alebo vám rodičia ešte balia obed do školskej aktovky. Táto značka stavia svoje know-how na jednoducho hravých princípoch socializácie a prepája konzole do obrovskej siete našej a vašej rodnej planéty. Žánrovo sa samotná hra dá priradiť k simulácii života medzi zvieratkami a inak tomu nie je ani v najnovšej časti s veľavravným podtitulom Happy Home Designer. Neviem ako vy, ale ja som nikdy v detstve netúžil byť dizajnér domácností ani módny poskok hviezd. Jednak to v časoch môjho ranného vývoja bolo povolanie skôr neznáme a potom asi aj nezaujímavé. Doba sa ale mení a vo svete interaktívnej zábavy je aj navrhovanie kúpelne pre tehotného hrocha zaujímavý a originálny nápad do videohry, ktorého sa dokáže správne zhostiť len jedna firma. Ak si k tomu pridáte sociálne prvky a online možnosti systému Nintendo 3DS, vychádza von potencionálny hit na dlhé zimné večery.

Náš zákazník, náš pán a je jedno či ide o žabu alebo robo-žirafu.
animal-crossing-happy-home-designer-char
Príbeh sa začína v dobre známom malebnom mestečku zvieratiek, do ktorého prichádzate ako jediný zástupca ľudskej rasy. Ste mladý perspektívny študent školy dizajnérstva a svoje originálne nápady chcete pretaviť do kariérneho rastu a celosvetovej popularity. Začínate teda ako zamestnanec lokálnej firmy, ktorú vedie dobre známy charakter tejto série Tom Nook (medvedík čistotný) a práve tu začnete pretvárať mestečko k obrazu svojmu. Ako prvé vás hra naučí jednoducho poskladať dizajn obývacej izby, spálne či kúpelne pre jedného z obyvateľov a než sa stihnete zorientovať v možnostiach samotného konceptu, už sa vám dostane do rúk zákazka na stavbu nemocnice či reštaurácie s vyhradeným miestom pre nefajčiarov. Animal Crossing: Happy Home Designer je obrovská hra, ktorá svoje možnosti odkrýva pozvoľna a ktorá má byť do budúcna neustále aktualizovaná a rozširovaná formou nových úloh a samozrejme možností. Nemusíte byť GAY aby ste si boli schopní vyzdobiť garáž. Zoberiete nejaké regále, plechovú skriňu, plagát polonahej slečny, kydnete na zem olej a výsledok je na svete. Presne v tomto duchu je poskladaná ona spomínaná aura celej série. Menšie práce pre zvieratká z mesta sú len prípravou pre náročné úlohy, v ktorých môžete popustiť uzdu fantázii a svoje diela ukázať celému svetu.

Práve tento aspekt socializácie vlastných nápadov je najväčším ťahákom hneď po boku interakcie predmetov s umeleckým artom samého seba. Zoberieme si napríklad takú nemocnicu. V skutočnosti tam asi málokto chodí s radosťou čuchať ten pach smrti a formaldehydu. Vďaka tejto hre si však môžete takého zariadenie vytvoriť podľa vlastných predstáv a jediné, čo hra od vás bude vyžadovať na splnenie misie, je použitie vopred daných predmetov, ktoré logicky nesmú chýbať v danej budove. Máte teda nejaké základné kamene (nemocničné lôžko, lekársky diplom na stene, operačný stôl atď.) a okolo nich začínate budovať to, čo je vám najbližšie, a ako som spomenul, fantázia môže pracovať na plné obrátky. Výsledný produkt zavesíte na online stenu a tu môžu hráči následne hodnotiť váš výtvor hneď v niekoľkých kategóriách a posunúť vašu prácu v rebríčku vyššie. Keďže projekt Happy Home Designer je v Japonsku už nejaký ten mesiac vonku, mal som tú možnosť si prezrieť najlepšie hodnotené práce práve z tohto regiónu a ak už sa bavíme o dizajne nemocnice, tak jeden tamojší hráč dokázal spraviť aj z navonok detskej hry výlet do zdravotníckeho zariadenia v mestečku Silent Hill. Toto vám musí jasne napovedať o akých veľkých interaktívnych možnostiach sa tu bavíme a od tapety na stene, ktorú si môžete navrhnúť pomocou dotykového pera, až cez strašidelné a temné zvuky na pozadí. Všetko je len na vás.

Klasický znak všetkých častí série Animal Crossing je plne zachovaný aj u Happy Home Designer.
Pre milovníkov tejto značky bude hranie novej časti intuitívne a prirodzené. Ovládanie hlavnej postavy ako aj mechanizmy ostali nezmenené a všetko okolo dizajnérstva sa presunulo na dotykovú obrazovku 3DS. Tá bude vaším „maliarskym plátnom“ a tu budete hodiny skúšať vytvoriť nadčasové projekty, ktoré vykopnú vaše meno do závratných výšin internetu. Ako pomoc vám určite môžu prísť vhod špeciálne Amiibo karty a postavičky, ktoré Nintendo začne predávať s uvedením hry na trh. Ich obsahom budú samozrejme jednak nové úlohy a v neposlednej rade aj predmety, ktorých je v hre už tak na stovky. Ak ale nechcete ďalej do hry investovať viac než by bolo nutné, aj na vás Nintendo myslelo. Hru totižto prepojilo s funkciou zbierania mincí za kroky u handheldu, a tak si ju môžete zväčšovať aj vďaka vlastnému pohybu a za nazbierané korunky kupovať nové lekcie dizajnérstva a predmety do hry. Vyššie som naznačil priestor pre umelecky nadaných hráčov. Ten je tu zabezpečený hlavne cez úpravu farieb na všetkom okolo. Môžete si vytvoriť vlastný kabát, nohavice, čapicu a ten istý art preniesť následne aj na tapetu či s ním vyzdobiť vonkajšiu fasádu domu. Kto by si myslel, že v hre tvoríte hlavne interiéry, tak ho musím okamžite vyviesť z omylu. Veľa zákazníkov bude od vás vyžadovať aj určenie polohy svojho príbytku, a tak pomocou mapy budete hľadať presne to miesto, kam by sa váš klient chcel odsťahovať a kde by rád žil.
Po technickej stránke sa séria opäť trocha zaguľatila a boli jej opracované zuby času. Nie žeby na vás vyskočilo niečo úplne odlišné od minulých dielov, ale aj napriek tomu sú badať jemné úpravy grafiky ako aj animácií postáv či pojatia menu hry. Všetko funguje viac menej slušne a jediná vec, čo mi asi najviac prekážala, boli malé rozlohy niektorých bytov, kde sa plne funkčná kamera nedokázala postarať o dokonalý výhľad a kde hráč musel improvizovať až k ústupkom z vlastných nápadov (toto tam nedám, lebo by som tam už nemohol dať toto). Zvuková stránka je zase len klasický AC a dabing zvieratiek je znova roztomilé džavotanie bez nejakého zmyslu, takže každý privýta možnosť potlačiť tieto veci cez nastavenia. Každú sekundu si môže hráč uložiť cez rýchle fotografovanie a s tým ďalej vybehnúť do sekcie Miiverse a pochváliť sa aj takouto formou so svojimi výtvormi. Konečné hodnotenie som z časti musel znížiť práve na základe interiérových problémov s orientáciou v priestore a rovnako možno až prehnanému dôrazu na dodatočné nakupovanie Amiibo obsahu (pochopíte pri hraní), ktorý nemusí byť pre každého sympatický, zvlášť v našich končinách Európy. Aj cez tieto menšie negatíva sa ale stále staviam do rady zástancov hier tohto typu a už len fakt, že som sa počas času strávenom u nového Animal Crossing usmieval a hodiny skúšal umelecky realizovať, je toho dôkazom.
Vysoko návyková zábava na dlhé mesiace s nekonečným priestorom na rozširovanie.

HODNOTENIE:

90%