I Am Alive – preview

Prekliato ťažká otázka. Existuje len málo skutkov, ktoré dokázali v zdraví prežiť taký dlhý čas v hibernácii. Za všetky asi vyberieme legendárneho a neskolitelného Duke Nukema, ktorý v tejto fáze vyčkával viac ako desať rokov. Teraz sa však v plnej paráde a sile vracia, aby všetkým nakopal ich holú „ass“ a ukázal  všetkým tým, ktorí ho už považovali za mŕtveho. Nie je to však len slávny newyorský svalovec, kto si  roky nie a nie prekliesniť cestu do lisovní. Nedávno sa predsa mútila voda okolo Techlandskej zombie hry Dead Island. Aj ona dlhé roky vyspávala v kúte poľských dielní – až sa teraz – po všetkých peripetiách, konečne dostala až do štádia výroby.

I Am Alive je tiež takým videoherným spáčom. Fínski Remedy ho však po rokoch vypustili a ukázali svetu, že tie dlhé roky neprišli nazmar – Alan zabodoval.

Ak sa I Am Alive zaradí po boku práve spomínaných alebo do priemeru, to sa zatiaľ nevie. Iste každopádne je, že už teraz ho zdobí popravde bohatá minulosť. Prvýkrát vyhlásený bol totiž už na E3 v júni 2008. To sú tri roky dozadu. Vtedy sa ešte špekulovalo o tom, že hru produkuje Jade Raymondová – známa to persóna v hernom svete, ktorom zanechala svoje odtlačky trebárs aj na druhom Assassin’s Creed.

Ale ukázalo sa, že táto správa nebola ničím iným  len čírou zvesťou. Veľa pravdy na nej nebolo, a ak áno, tak len veľmi málo. Práce na titule sa chopila partia vývojárov Darkworks a všetko nasvedčovalo tomu, že táto spolupráca s Ubisoftským gigantom už by mohla fungovať o poznanie lepšie. Lenže nakoniec zišlo aj z tohto paktu. Nikto však I Am Alive nechcel pochovať – ​​evidentne vedeli, aký potenciál v tejto hre môže driemať. Nakoniec teda materiály s hrou putovali do Šanghaja (Ubisoft Šanghaj), kde to vyzeralo, že tento hrozivo dlhý maratón konečne dospeje do svojho cieľa.

Ako je však možné, že hra, ktorá toto martýrium absolvovala v úplnej tichosti, vôbec dospela do tohto štádia? To jej tvorcovia – teda Ubisoft – vážne toľko veria?

Či už sa to zdá byť akokoľvek čudné, je to asi tak. Minulý rok o takomto čase Yves Guilemot potvrdil, že I Am Alive prešlo kompletnou revitalizáciou. Inými slovami – začalo sa opäť od zelenej lúky. To znamená nový prílev investícií, nové očakávania, nové všetko. Len jediné zrejme zostalo – základná myšlienka hry. A tú si tvorcovia evidentne natoľko cenili, že sa jej ani po troch rokoch vývoja nehodlajú vzdať.

Pritom hocikto by si mohol rýpnout, že prostredie živelnej pohromy už v hernej brandži sa ponúka nespočetnekrát. I Am Alive nás vrhne do nedávnej minulosti, konkrétne dva roky starej. Ťažko povedať, či sa vzhľadom k dĺžke vývoja hry rok neposunie, zatiaľ však zostáva 2009. A to jún. Dej sa odohráva v Chicagu, ktoré toho času doslova zrovná so zemou najničivejšie zemetrasenie vôbec – 10,3 stupňov Richterovej stupnice. V mestách razom zavládne chaos, a tý ktorí prežili sa snažia dostať von z trosiek. A pomoc? Tá neprichádza.

Ujmete sa role obyčajného úradníka Adma Collinsa. Bude to totiž práve on, kto začne odkrývať desivé odpovede na otázky typu kde sa zasekla záchranná zložka, prečo tak silné zemetrasenie je zrovna tu v Chicagu, ale hlavne – kam zmizla jeho snúbenica. Ono to totiž navyše vyzerá, že sa kus zemského reliéfu odlomil a z Chicaga a priľahlých luhov sa teraz stávajú obrie ostrovy plávajúce v oceáne. Záhad teda máme pomerne dostatok. Zaujímavé však na hre je, že ich odkrývanie nebude pre hráčov prioritou. Tou bude prežitie. A hľadanie priateľky. V sparnom júni pôsobí každý dúšok čistej vody viac ako elixír života, a tak niet divu, že sa práve o H2O budú medzi občanmi mesta zvádzať tuhé boje.

Lenže čím? Strelné zbrane prídu k slovu až ako úplne posledné. Koniec koncov – kde by ste uprostred Chicaga hľadali náboje. Ďaleko častejšie budete využívať vlastných pästí, sekier či ďalších predmetov. K tým pästiam: hra pobeží ako klasická FPSka – hoci sa síce objavujú informácie o možnom prepínaní na tretiu osobu – teda pästné súboje môžu naháňať trochu obavy. Nie vždy sa je podarí doviesť do takej dokonalosti ako v hre, ktorú kamera po celý čas sníma z pozície za chrbtom hlavného hrdinu.

Toto celé navyše nepotrvá dlhšie ako 9 dní. Jeden deň rovná sa jedna kapitola. Už len tento fakt zabezpečuje minimálne 9 hodín hracieho času – ak platí že jeden deň v hre odohráte zhruba za hodinu.A to je na dnešné pomery slušné numero.

Povráva sa navyše, že sa troskami americkým megalopolom nebudete predierať sami. V priebehu narazíte minimálne na trojicu postáv, s ktorých pomocou sa budete snažiť dopátrať pravdy o katastrofe. Po vašom boku sa teda objaví potrebná Riley – doktorka ošetrujúca ranených v záchrannom tábore. Potom je tu tiež Peter – ex-požiarnik a zriaďovateľ oných záchranných táborov, kde sa zhlukujú zranení obyvatelia mesta. A do deja prehovorí aj Virgil – afroamerický vojak.

S týmito tromi za chrbtom sa potom pokúsite počas deviatich dní odhaliť záhadu, ktorej korene siahajú až k najmocnejším predstaviteľom americkej vlády.

Hoci sa zatiaľ posledný potvrdený termín vydania rýchlo blíži, stále toho vieme len veľmi veľmi málo. Hra má vyjsť už tento rok na jar. Lenže túto správu naposledy potvrdil trailer vydaný na minuloročnej E3. K tomu naviac pripočítajte otázniky ohľadne možnosti využiť automobil, ohľadne grafického enginu, ktorý si má vypožičať prvky z najnovšieho Splinter Cellu (ten už je tiež nejaký piatok na trhu nie?) A tak ďalej.

Aj napriek tomu však platí, že filmový dej, ktorým I Am Alive bezpochyby disponuje, môže všetky tieto negatívne pochybnosti v okamžiku vyvrátiť. Zápletku má totiž ubisoftovské dielo priamo dychberiacu. To ostatné nám však zostáva zahalené rúškom tajomstva. A tak nezostáva než dúfať, že v tom neurčitom termíne „Spring 2011“ nepríde ďalšia správa o ďalšom odklade. Alebo – chráň Boh – trebárs o definitívnom konci hry.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár