The Amazing Spider-Man 2 – recenzia

Priateľský sused Spider-Man je tu s nami už dobrých 50 rokov, a to je sakra dlhá doba. Od roku 1963, kedy Marvel vydal jeho prvý samostatný komiks, sa tento červeno-modrý superhrdina roztiahol ako medzi filmy alebo seriály, tak aj k nám, do hier. Už sme tu mali veľa kvalitných kúskov s jeho menom, ale bohužiaľ aj veľa brakov, ktoré by Stan Lee, duchovný otec Marvelu, radšej ani nevidel.

Ak to niekomu z vás utieklo, tak v minulých rokoch prevzalo štúdio Beenox všetky sieťomilské hry pod svoje krídla. A po pravde, páni z toho Activisiosom vlastneného štúdia si neviedli úplne najhoršie. Samozrejme sa tu našlo pár horších kúskov a je tiež dobré si pripomenúť, že nie všetci sú takí schopní ako vývojári z Rocksteady, ale aj tak to boli napospol dobre zvládnuté adaptácie, ktoré mali svoje určité čaro.

A pretože sa už u prvého filmového The Amazing Spider-Mana objavila aj rovnomenná hra, nie je najmenší dôvod prečo sa  nezviesť na úspechu filmovej verzie po druhý krát a neurobiť pri pokračovaní to isté. Pred nedávnom sa teda na pulty obchodov dostala hra The Amazing Spider-Man 2 a ja osobne som bol zvedavý, ako moc sa nový Spider-Man (nie) líši od svojej filmovej predlohy a či bude dosahovať rovnakých kvalít (film bol super!). Po pár hodinách hrania ma hra dosť prekvapila, bohužiaľ nie tak, ako asi čakáte.

Hlavným aspektom celej hry má byť slobodný Manhattan v New Yorku, kde si po vzore všetkých veľkých mestských podujatí lietate mrakodrap od mrakodrapu k misiám, vedľajším úlohám, zbieraním predmetov atp. Problém v tomto prípade je taký, že Manhattan je mesto duchov. Jasne, autá a hlavne taxíky jazdia a aj zopár ľudí stretnete, ale to je tak všetko. Nehovoriac o chabých a neustále sa opakujúcich sa vedľajších misiách, ktoré sú vytvorené podľa štyroch, maximálne piatich vzorov. Stále dookola teda zachraňujete ľudí z horiaceho domu alebo rukojemníkov v idúcom voze.

Najdôležitejším prvkom je pochopiteľne pavučinové letenie New Yorkom, ktoré sa tiež dočkalo značnej zmeny. Tentoraz ste už doslova závislí na budovách (žiadne prichytávanie sa za mrakmi) a môžete ovládať zvlášť ľavú aj pravú ruku pomocou odlišných klávesov alebo tlačidiel. Pocit je to stále skvelý, zvlášť keď naberiete trochu tej rýchlosti a vy sa vznášate iba pár metrov nad zemou medzi vlnou taxíkov. Ehm, ak tam tie taxíky sú. A ak sa hojdať nad nejakou hlavnou ulicou. Čo sa týka nejakých uličiek, či medzier medzi domami, tu je veľmi problematické akokoľvek plynulo sa hojdať na sieti, či sa voľnejšie pohybovať, zvlášť pre začiatočníkov. Zlé kamerové uhly vám k tomu tiež príliš nepomôžu.

Hra však nie je len o hojdaní sa na pavučine alebo o surfovaní mestom za účelom zbierania komiksov (po celom New Yorku ich nie je poskromne, môžeme sa pozrieť aj do komiksárny za Stanom Leem !), Náš pavúčí muž sa samozrejme dostáva aj do interiérov, kde sa odohráva valná časť hrania. A to ako za samotného Spider – Mana, tak aj za Petera Parkera, dôvtipného novinára / fotografa, ktorý sa votrie naozaj na každý večierok, či stretnutie. Cieľom týchto úloh je väčšinou predniesť pár dialógov s rôznymi vedľajšími postavami a vývojári dokonca išli až tak ďaleko, že zakomponovali aj dialógový rázcestník ala Mass Effect. Škoda, že tu to nemá absolútne žiadny zmysel a prakticky nezáleží na tom, čo vyberiete. Vždy musíte všetky možnosti skúsiť. Peter sa každopádne dostane aj domov za tetuškou May, kde má aj takú svoju pomyselnú centrálu. Tu si môžeme zvoliť misiu, ktorú by sme radi zopakovali, alebo najrôznejšie obleky, ktoré odomkneme priechodom hry.

Spider – Manske vnútorné aktivity sú už o niečo rozmanitejšie. Občas preliezanie vetracou šachtou, občas sa v znamení stealth držíme na stenách a pomaly a hlavne potichu odrovnáváme nepriatelia a občas je ich proti nám postavených tucet namakancov. Spidey môže tiež použiť svoj pavúčí zmysel, ktorý je možné uplatniť v prieskume okolia, kedy môžeme vidieť za steny, kde a kto stojí a aké má zorné pole. Vývojári prešli plynule z Mass Effectu na Batman : Arkham sériu. Škoda, že nie príliš vydarene a jediné, čo môžeme je si potenciálneho nepriateľa stiahnuť k sebe hore a tam ho prilepiť k stropu. Ďalšou možnosťou je len nie príliš vydarený pästný súboj, ktorý bol opäť opozeraný z konkurenčného Batmana. Zbesilým stláčaním tlačidla “ hádžete “ všemožné štýlové kombá a druhým tlačidlom si chránite krk. Útoky sú síce efektné, ale po nejakej dobe nesmierne omrzia a ich repetitívnosťou vás budú až otravovať.

A keď už sme pri tých súbojov, poďme rovno rozobrať súboje s hlavnými záporákov hry. Taký Shocker sa síce zdá ako veľké sústo, ale stačí pár stlačení tlačidla, párkrát ho tresnúť a je po ňom. A to nehovoriac o záverečnom súboji s bossom. Ten sa naozaj moc nepodaril. Niekto by až čakal, že keď je hra prakticky založená na neustálych bitkách a potýčkach, vývojári z Beenoxu sa budú viac snažiť ich vyladiť. A ono nie.

Za všetky hlavné aj vedľajšie misie získavame tiež skúseností body, za ktoré si môžeme kúpiť rôzne vylepšenia ako obleku, tak aj pohybov alebo útokov. Nie je toho úplne málo, aj keď sa ale obávam, že sa o zase také vylepšenia nejedná. Niektoré ani nepocítite.

Hru som hral na PS4 a aj keď chápem, že hlavnými platformami pre vývoj bola stará generácia konzol, tak ma aj napriek tomu grafická stránka zarazila. V interiéroch sa to samozrejme ešte dá zkúsnuť, ale pomalé vykresľovanie mesta, nulový zmysel pre detail a charaktery vyzerajúce ako z niekoľko rokov starej hry sú proste katastrofou samou o sebe. Skoro to vyzerá, že jedinou vecou, s ktorou si vývojári dali graficky záležať, je Spider-Manov oblek a samotná jeho postava. Tá jednoducho vyzerá úžasne v zábere chrbta, a to hlavne s dodatočnými oblekmi, ktoré odomknete priechodom hry!

The Amazing Spider-Man 2 nakoniec nie je tak amazing, ako by hocikto čakal. Nielenže je príbehová linka vyložene nudná, ale ani stránka hrateľnosti nie je na strane hry. Mesto je prázdne, húpanie sa na pavučine nie je v menších uličkách príliš užitočné a čo sa do súbojového systému týka, žiadny zázrak sa nekoná. Fanúšikov Spideyho poteší snáď len zbieranie komiksov a navštevovanie komiksárny so Stanom Leem, ale to je tak všetko. Škoda, taká legendárna komiksová postava ako Spider-Man si rozhodne zaslúži viac, než tento nezmar v podobe hry ždímajícej známu značku a aj nedávny úspešný film.

45%

Hra je úplným priemerom a nezachráni ju ani známa tvár (maska​​).