Vampires: Guide Them to Safety – Recenzia

Je až zaujímavé si niekedy priznať, že pomyslenie, že skvelé hry vznikajú len vo veľkých štátoch, je blbosť. Áno, je tam viac vývojárov = viac hier = väčší mišmaš v tom, či je tá hra z Francúzska, Ameriky alebo Nemecka, a medzitým sa úplne zabudne na vlastnú scénu. Pekným príkladom toho je českej štúdio CBE Softvér a ich malý veľký titul Vampires: Guide Them to Safety, čiže Upíri: Zaveď ich do bezpečia. Poďme sa teda tomuto dieliku kuknúť na zúbok. Do bezpečia? Princíp hry Vampires: Guide Them to Safety je jasný už z názvu hry. Na mape sa vám pohybuje jeden, dva, štyria upíri a potrebujú, aby ste im pripravili cestičku do krypty. Lenže kde je ten zádrhel? Áno, máte pravdu. Alebo vlastne nie. Pri hraní na vás nebudú vyskakovať hambaté obrázky Jennifer Lawrence, čo je istoiste škoda. Cestičky vedúce ku krypte sú v obkľúčení vecí, čo upíri nemajú zrovna radi. Svetlá, denné svetlo, zrkadlá odrážajúce svetlo, … alebo napríklad také delá, ktoré vám svojimi guľami vezmú upíra na onen svet. Neuchráníte upíra? Game over. Príslovie „Zlatý český ručičky!“ vyšlo pozitívne. Do pekla! A práve kvôli spomínaným nástrahám sa Vampires: Guide Them to Safety radí k hrám, pri ktorých budete primerane nerviť. Nie je to tak drastické, ako je Super Meat Boy, ktorý dokázal vaše nervy podráždiť až na hranice ľudskosti, avšak aj tak sa s vami hra nebude maznať. Ľahšie úrovne tu spočítate určite jednoduchšie, než tie ťažšie, na ktoré vám nebudú stačiť všetky vaše prsty. Klik pro zvětšení (Vampires: Guide Them to Safety - recenze) Máte tu niekoľko druhov upírov a každý sa pohybuje tak, ako chce. Červení a modrí nosia v jednej ruke fľašku, ktorá udáva smer ich zatáčania. Inak to znamená to, že ak ju drží v pravej ruke, na každej križovatke bude zatáčať doprava. Taký šedý upír si treba zatáča, ako chce. Docela som čumel na to, keď na mňa pri hraní vyskočila tabuľka, na ktorej bolo napísané: „Tak, a šedí si zatáčajú podľa svojej ľubovôle. Uži si to! „V tú chvíľu som asi na 10 sekúnd zostal neveriacky pozerať. To … ako … fakt? Ok … no … Hra na mačku a myš Vampires: Guide Them to Safety je navrhnuté tak, že upírom musíte pomôcť obchádzať nástrahy, ktoré na vás čakajú, to už vieme.  zdolávanie je v zásade jednoduché, ale je potrebné sa nad riešením danej úrovne poriadne zamyslieť. Teda pokiaľ túžite po zlatej medaile za splnenie úrovne, ktoré sa rovnajú trebárs maximálne trom otočením cestičiek a jedným použitím pavučiny na spomalenie upíra. A my sme samozrejme súťaživý typ hráčov, čiže tú zlatú medailu proste musíme dostať … MUSÍME! Klik pro zvětšení (Vampires: Guide Them to Safety - recenze) Graficky sa hre nedá čo vytknúť. Detsky pojaté vizuálne spracovanie upírov, ktorí len tak mimochodom vyzerajú ako ozajstní upíri, nie ako … „upíri“ z „sajrajt“ ságy, ich potmehúdsky štýl chôdze, pekne navrhnuté úrovne, štýlová hudba v pozadí, … Jo, českí vývojári zo štúdia CBE Software dokázali, že príslovie „Zlatý český ručičky“ nie je len úplne obyčajný blábol, ale fakt. Ak sa teda chcete na pár večerov zabaviť a nechcete za hru ani príliš minúť, Vampires: Guide Them to Safety je jasná voľba.

Hodnotenie: 70%