Splinter Cell: Blacklist – dojmy z Gamescomu

Splinter Cell patrí k sériám Ubisoftu, ktoré by pokojne mohli byť vykladané zlatom. Tajný agent so slabosťou pre tiene – to môže fungovať, povedal si Tom Clancy a po ňom aj jeden z najväčších videoherných vydavateľov, Ubisoft. Knižiek už niekoľko vyšlo, hier tiež, a či už zaviedli hlavného hrdinu kamkoľvek, nikdy sa odtiaľ nevracal vyprevádzaný piskotom. Naopak. Vždy to bol jasot. A to aj vtedy, keď Sam v poslednej virtuálnej adaptácii Clancyho diela výrazne „zakčnel“ a poháňaný pomstou, neváhal vyprázdniť na počkanie nejeden zásobník. Conviction tiež fungovalo. Teraz sa však séria vracia do starých koľají. Avšak v novom kabáte.

Blacklist patril k hlavným lákadlám Ubisoftu na tohtoročnom Gamescome. Nie je sa čomu diviť, už na E3 to vyzeralo na poriadny trhák, a tak sa väčšina žurnalistov nemohla dočkať, až si v Kolíne ohmatajú demoverzii. Lenže ouha. Tvorcovia prekvapili a sklamali zároveň. Predvádzačka sa skladala len s hrateľnej demoverzie, ktorú si však užíval len autor, ostatným ostali len hladné oči pozerajúce na veľkú obrazovku. Potom nás všetkých vykázali za roh, kde sa miesto priestoru s konzolami nachádzal len východ.

Preto teda veľké sklamanie. Navyše ešte na plátne pred nami sa odvíjala rovnaká pasáž, akú tvorcovia už dávno odprezentovali v Los Angeles. Upravená, predĺžená – ale inak rovnaká. Nie všetci sú si evidentne natoľko istí svojím produktom ako treba Square Enix s Tomb Raider, na ktorý novinári najprv 40 minút pozerali a potom rovnako dlho tiež hrali. Škoda. Keď už sme si nesmeli na nového Sama siahnuť, tak nás aspoň zaujímalo, ako vyzerá v praxi šplhanie po skalách a ďalších kolmých predmetoch, ktoré z videí viac než nápadne pripomínalo tretí Assassins Creed, o ktorého sa Sam Fisher zjavne mnoho priučil.

Hlavný hrdina tentoraz nejde poháňaný pomstou, ale čisto na povel vlády. Stáva sa šéfom protiteroristického tímu, a s päťdesiatkou na krku vyráža na ešte jednu akciu. Úrady si ho vyžiadali, pretože nepoznajú lepšieho. A pritom ide len o zdrap papiera. Lenže – na tomto hárku sa nachádzajú mená, ktoré by teroristi najradšej videli vytesaná na náhrobných kameňoch, a nie inde. Tomu musí Sam urýchlene zabrániť, Blacklist získať a … ako obvykle – spasiť svet. Má k tomu k dispozícii tie najnovšie hračky aj veľa iných drobností potrebných na splnenie misie. Hráč sa tým pádom stáva pánom nad hrou, pretože dostáva úplnú voľnosť v tom, ako vzniknutú situáciu vyrieši.

To bolo krásne vidieť z ukážky. Tá sa v zásadných bodoch líšila od tej, ktorú vývojári priviezli na E3. A to hneď na začiatku, keď Sam v prestrojení vkĺzne do nepriateľského tábora. Rýchle označenie hláv dvoch nepriateľov, potom dva výstrely a výsluch tretieho. Akonáhle vyklopí, čo potrebujete vedieť, máte na výber. Zabiť alebo nechať žiť? Dvadsať členné hľadisko novinárov dostáva na výber a prakticky jednohlasne odsudzuje zloducha k smrti. Tvorcovia oznamujú, že tieto rozhodnutia následne budú mať efekt na vývoj príbehu.

Krátko na to prebehne invázia do tábora. Luxusné skĺznutie po prekážke, znovu označenie až troch nepriateľských mozgov, tri presné rany a úkryt v tieňoch a strechách, mimo dosahu zvyšných protivníkov. Všetci to poznáme z gameplay videa, ktoré už koluje na internete od začiatku leta. Sam sa prezradí zvyšku nepriateľov, pretože prepne na ničivý mód, do ruky chytí Kalašnikov a prestrieľa si cestu von. S ľahkým guľometom na návese Jeepu mu pomôže raketa zo vzduchu, ktorú niekoľkými slovami privolá. Všetko je to náramne efektné, pekné, a vyzerá to jednoducho parádne. Zarazí až šplh. Tu sa niekto dosť inšpiroval u Connora.

Ďalšia zmena od „étrojkovej“ prezentácie nastane až ku koncu videa, kedy sa Sam snaží dostať do dverí, za ktorými sa ukrýva cieľ. Prestrčí kameru pod dverami, umiestni výbušninu na dvere, vyšplhá sa na strechu budovy a blíži sa k oknu. Tým preskočí súčasne s výbuchom pri dverách a nedá nepriateľom šancu. Tentoraz nasleduje trochu dlhší rozhovor s vypočúvaným, ktorý sa ale nakoniec rovnako zastrelí. Za bombardovanie celého tábora potom Sam vyskočí preč a to je všetko, čo do jari budúceho roka uvidíme.

Mohlo toho byť viac. Ale z toho, čo nám bolo predvedené, možno ľahko vydedukovať, že nový Splinter Cell nezľavil nič zo svojich vysokých nárokov na kvalitu.

zdroj: czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár