Carmack: Problém RAGE na PC bol fakt oje * ávačka

Áno, problémy strieľačky RAGE na počítačoch, to už je v posledných dňoch dosť ohratá téma. Niektorí sa uspokoja s jednoduchým nadávaním, niektorí s tým skúsia niečo urobiť, samotný vývojári pre počítačových hráčov pripravia prvotný patch (umožňujúci KONEČNE detailnejšie nastavenie grafiky) a samotný John Carmack? Ten si nebral servítky a rovno sa v rozhovore pre server Kotaku vyjadril, že toto bola zo strany samotného titulu poriadna oje * ávačka. A čo viac, prezradil, že zatiaľ čo konzolové verzie Rage šliapali skvele a bez chýb, na počítačoch boli stále nejaké tie problémy. „Mali sme problémy s ovládačmi, ktoré spôsobovali problémy a frustráciu našich počítačových fanúšikov. Všetci v id Software boli z tých chýb, ktoré boli vo väčšine prípadov úplne mimo kontroly, pekne rozčarovaní,“ neskrýval svoje pocity.

Počas posledných mesiacov pred vydaním sme boli z výkonnostných posunov, čo sme urobili na hardvéri od AMD, spokojní. Urobili sme veľa interných zmien, aby sme sa prispôsobili inžinierom z AMD, ktorí nám hovorili, ako by mohla naša hra z ich ovládačov a hardvéru vyžmýkať to najlepšie. A potom hra vyjde a my sa musíme vrátiť na začiatok a bojovať s rôznymi produktmi a ovládačmi.

Vedeli sme, že niektoré staré ovládače AMD a tiež niektoré od nVidie mali s našou hrou určité problémy, lenže pri interných testoch všetko fungovalo dobre. A keď potom hra konečne vyšla a zároveň boli vydané aj zlé verzie ovládačov, polovica našich počítačových zákazníkov kúpila produkt, čo vlastne nefungoval.

> Novinári sa teda spoluzakladateľa id Software a autora množstva skvelých strieľačiek logicky spýtali, či teda nebolo na začiatku lepšie pre návrh hry použiť priamo počítače namiesto konzol. Carmack však s týmto názorom nesúhlasil a dokonca sa vyjadril, že počítače id Software nevidí ako hlavnú hernú platformu. „Tento názor asi veľa ľudí naštve, lenže je ťažké mu oponovať. Obe konzolové verzie budú mať väčšie publikum ako PC verzia. Výkonný počítač je oproti tomu približne desaťkrát výkonnejšie než konzoly. Ak by sme toto určili za náš cieľ a boli by sme schopní na neho použiť rovnaké prostriedky, bezo sporu by sme urobili kvalitnejší zážitok, „odpovedal a zároveň uviedol, že väčšina kvality dnešných hier rovnako pochádza z nápadov vývojárov, nie z technológie, ktorý titul poháňa. Titul založený hlavne na technológii by vraj potom vo väčšine prípadov prepadol.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár